فرانک ریبری - مهدوی کیا - کلینز من ...

 


فرانک ریبری



فرانک ریبری، بازیکن فرانسوی بایرن مونیخ از سوی کاپیتان های تیم‌های بوندسلیگایی به عنوان بازیکن ماه اوت شناخته شد.

ریبری با ‌٥/٥٥ درصد آرا بالاتر از کریستین پاندر بازیکن شالکه و تامی بکمان از بوخوم قرار گرفت.

سرعت، تکنیک و شیوه بازی این بازیکن خط میانی همه‌ی نگاه‌ها را متوجه کرده است. او تاکنون یک گل برای بایرن مونیخ به ثمر رسانده است.

اوتمار هیتسفلد، سرمربی بایرن درباره‌ی او گفت:« او بازیکن با استعداد و هنرمندی است.

هم‌بازیان ریبری در بایرن مونیخ هم نظری مشابه درباره‌ی او دارند. اولیورکان سنگربان و کاپیتان بایرنی‌ها درباره‌ی ریبری گفت:« صادقانه باید گفت که تماشای بازی ریبری گهگاه لذت بخش است.

باستین شواین اشتایگر هم در تمجید از عملکرد ریبری گفت:« بازی در کنار او جالب و سرگرم کننده است.






شروع خوب آینتراخت فرانکفورت در فصل تازه‌ی رقابت‌های بوندسلیگا، نگاه منتقدان ورزشی آلمان را به این باشگاه دوخته است. فرانکفورتی‌ها با مهدی مهدوی‌کیا در بالای جدول جای گرفته‌اند.

فرید هلم فونکل، سرمربی آینتراخت فرانکفورت که با روزنامه‌ی «فرانکفورتر روند شاو» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به پرسش خبرنگار این نشریه که از او پرسید، آیا شروع خوب شما پس از آسیب دیدگی‌های زیاد در روزهای آماده‌سازی جای شگفتی نیست؟

گفت: زمانی که بازیکنان آسیب دیده بسیاری داشتیم هرگز شکایت یا گلایه‌ای نداشتم. نمی‌خواستم بهانه‌ای به دست تیم بدهم. برتری ما در آن بود که تنها دو بازیکن تازه وارد (مهدوی‌کیا و ایناموو) داشتم که باید با تیم هماهنگ می‌شدند. آنها تجربه‌ای در سطح بین‌المللی دارند. آنچه مرا شگفت زده می‌کند، آرامش و صبر ما در بازی است.

فونکل در ادامه درباره‌ی موفقیت کنونی آینتراخت هم گفت:« تیم ما پخته‌تر شده است. آنها دوره‌ای آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند. ما اکنون بهتر و منسجم‌تر شده‌ام. سال گذشته ما بنی هوگل را داشتیم. امسال ایناموو را داریم. کلاس کار او از بنی کمی بالاتر است. علاوه بر او مهدوی‌کیا هم بازیکنی است که با چند پسته بودنش به ما کمک زیادی می‌کند و ما را به پیش می‌برد.

یکی از صحنه‌های جالب و فراموش نشدنی بازی شنبه، تقابل مهدوی‌کیا با همبازیان پیشین بود. مهدوی‌کیا که فصل پیش از بازیکنان محبوب هواداران فوتبال در هامبورگ بود، زمانی که برابر جایگاه تماشاگران HSV قرار گرفت به آنها ادای احترام کرد. تماشاگران هم به تشویق این ایرانی پرداخت. به نوشته‌ی روزنامه‌ی ولت اکسپرس، «این رفتارها بسیار جوانمردانه و ستودنی بود.»

روزنامه‌ی راین هم در مطلبی درباره‌ی بازیکنان آینتراخت با تقسیم‌بندی عملکرد آنها مهدوی‌کیا را در کنار آلبرت اشترایت، ایناموتو و فینک از بهترین‌های فرانکفورتی‌ها قرارداد و درباره‌ی او نوشت:« پیروزی برابر تیم چند سال گذشته‌اش برای این ایرانی بسیار زیبا بود. همگان متوجه انگیزه بالای او می‌شدند. او در کارهای تهاجمی همانند دفاع بسیار فعال بود.

او سهمش را در جابجایی با اولیچ به خوبی ادا کرد تیم را در برابر «یارولیم» بسیار با انگیزه نجات داد. او یک بار هم شانس آورد آن هم زمانی بود که نبرد تک به تکش با گوئره‌رو بازیکن اروگوئه‌ای HSV خسارتی برای او و تیمش به بار نیاورد.

فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ هم در مطلبی درباره‌ی بازی آینتراخت هامبورگ در زیر مطلبی با عنوان، ترکیب به جا درباره‌ی مهدوی‌کیا نوشت:« شیوه بازی محتاطانه با یونیچی ایناموتو و مهدی مهدوی‌کیا که به تقویت تیم در کارهای تهاجمی آماده‌اند، در این زمان می‌ارزید.

این ژاپنی و ایرانی این روزها مایه برتری آینتراخت شده‌اند. هر چند که مهدوی‌کیا پتانسیل بهتر شدن رادارد.

او که در تابستان از بازی در کارهای تهاجمی به بخش دفاعی برده شد، در حمله هم بهتر شده است، اما هنوز انتقام این تصمیم را بگیرد. پیروزی آینتراخت فرانکفورت برابر هامبورگ، پانصدمین پیروزی این تیم در بوندسلیگا از سال 1963 بود.





یورگن کلینزمن مهاجم سابق تیم فوتبال تاتنهام اصلی ترین گزینه برای جانشینی مارتین یول هلندی است. در حالی که خود این مربی علاقه ای به مربیگری این تیم نشان نمی دهد.

در حالی که شنیده می شود مسئولان وایت هارت لین خواستار به خدمت گرفتن یورگن کلینزمن هستند یک منبع نزدیک به مربی آلمانی به دیلی اکسپرس گفت: یورگن چندان علاقه ای به مربیگری تیم فوتبال تاتنهام ندارد. او فکر می کند این باشگاه برایش خیلی کوچک است و فقط در صورتی که هدایت یک تیم حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان به او پیشنهاد شود به انگلستان بازمی گردد.

وی افزود: او اوایل سال با پیتر کنیون در آمریکا دیدار کرد و بسییار مشتاق است تا هدایت چلسی را عهده دار شود. یورگن فکر می کند در صورت جدایی خوزه مورینیو از این تیم بخت بالایی برای مربیگری چلسی دارد.