بالاک فروشی نیست


یوفا: پیتر کنیون، مدیر اجرایی چلسی به مقامات باشگاه‌های برتر اروپا هشدار داده است میشاییل بالاک هافبک آلمانی تیمش را نمی‌فروشد.

به گزارش یوفا: غیبت بالاک در بازی‌های این فصل آبی‌های لندن این شایعه را که این ملی‌پوش خط میانی چلسی که یکی از بازیکنان مورد نظر رئال مادرید است در ماه ژانویه به معرض فروش گذاشته خواهد شد قوت بخشیده است.

با این حال کنیون تاکید کرد بالاک فروشی نیست.
او در این خصوص گفت: از همین جا تاکید می‌کنم که نه حالا و نه در بازار نقل و انتقالات ژانویه بالاک را نخواهیم فروخت.

هیچ بحث و گفت‌وگویی درمورد اینکه بالاک از این تیم برود انجام نشده است و علت غیبت وی در تیم تنها دلایل پزشکی دارد و تمامی شایعات درمورد اینکه او در نقل و انتقالات زمستانی ما را ترک خواهد کرد دروغ است. توجه به چنین حرف و حدیث‌هایی نه به صلاح این بازیکن و نه به صلاح باشگاه است و بهتر است ما توجهمان را بر حقایق متمرکز کنیم.

 



یوفا: بالاک می‌تواند با تلاش فراوان حقش را در چلسی بگیرد؛ در غیر اینصورت درهای رئال روی او بسته نیست.

به گزارش یوفا: برند شوستر عنوان کرد که کاپیتان تیم ملی آلمان بایستی بعد از پشت سر گذاشتن دوره نقاهت، ‌با تلاش بار دیگر به ترکیب اصلی تیم لندنی راه بیابد.
این مربی همچنین عنوان کرد که رئال فعلا پروژه خرید بالاک را دنبال نمی‌کند؛ اما در آینده این احتمال وجود دارد که بالاک حتی پیراهن رئال را بر تن کند.

سرمربی تیم رئال مادرید در این مورد نظراتش را درقالب گفت و گویی بیان کرد.

* ‌به چه دلیل میشائیل بالاک در چلسی با مشکلاتی برای حضور در میدان روبرو شده است؟
او باید در زمین حقش را بگیرد. اگر چنین امکانی نیست، مشکلی در کار است چرا که از نظر شخصیت و زبان پر واضح است مشکلی ندارد. به نظر من به خیلی چیزهای دیگر که هنوز دسترسی پیدا نکرده‌ ،می تواند برسد.

* فکر می کنید چرا چنین توانایی را تاکنون در چلسی به معرض نمایش نگذاشته؟
شاید یک عامل منفی این باشد که در چلسی، سیستم بر مبنای او نبوده است. ‌تیپ بازی او به گونه‌ای است که هرقدر براساس بازی او باشد،‌ توانایی‌اش بیشتر می‌شود. به این ترتیب، میشائیل می‌تواند سطح توانایی خودش را به نمایش بگذارد.

* خودش باید چکار کند؟
میشائیل باید براساس بازی و سبک خودش تلاش کند تا بتواند به آنچه لیاقتش را دارد، برسد.

* خود شما زمانیکه هنوز بیست سال نداشتید، در بارسلونا حضور یافتید و کاملا خودنمایی کردید. به چه نحو موفق به انجام این کار شدید؟
یادم می‌آید آن موقع همه چیز در بارسلونا بر وفق مرادم بود؛ به طوریکه من نیز به سرعت مسئولیت هدایت تیم را قبول کردم. اینگونه موفق هم بودیم؛ اما در فصل قبل اوضاع در چلسی برای بالاک اینگونه نبود. فقط برخی سایه‌ها از بازی‌اش دیده شد و تنها جام حذفی را فتح کرد. این عنوان برای چلسی با آن همه ستاره، ‌مقام اندکی بود. وقتی در خارج حضور دارید، بایستی تنها و تنها موفق باشی چرا که فشارها از سوی باشگاه و مربی خیلی زیاد است. متاسفانه مصدومیت بالاک سبب شد تا به وضعیت کنونی برسد.

* بالاک پیش از شروع فصل، تماس‌هایی با رئال برقرار ساخت. اکنون در مادرید مربی هستید. معنای آن تماس‌ها چه بود؟
خیلی نزدیک به جذب او بودیم. تماس‌هایی از سوی نمایندگان باشگاه و میشائیل برقرار شده بود.

* چرا انتقال او میسر نشد؟
نمی شد مسئله مالی را نادیده گرفت. بالاک در چلسی قرارداد سنگینی دارد که در توان رئال نیست.

* به این ترتیب، بحث آمدن او به رئال منتفی است؟
نه، درهای مادرید روی بالاک بسته نیست. او بازیکنی است که از لحاظ وضعیت کیفی به درد رئال می‌خورد. این امکان هست که شش ماه دیگر در رئال حاضر باشد؛ اما ‌بحث مالی قراردادش پیچیده است.